Feeds RSS

Tuesday, August 25, 2009

aku x tw nk luahkan pade sape storey aku ini
yang terlintas kat otak aku adelah blog ni.
kat sinila aku nk cerite kegembiraan o kedukaan aku sbb aku rase blog ni lbh sesuai untuk perkare sprt ito...
kalau aku citer kat org konfirm idea yang dberi adelah yg gler2...

sbnrnye aku konfius dngan diri aku sendr...
da setaun lbh aku kerja diusia yg mude ni...
rakan2 sebaye aku ramai yg sdg menikmati kegembiraan dialam remaja besama kengkwn...
tetapi aku.......
dimanakah diriku.......
sprti org lain aku berjaye jgaklah menghabiskan study aku dngan cepat drpd tempoh yg diberi...
aku bersyukur sngt dianugerahkan otak yg x seberape geliga ni...
plg tdk dpt jgak aku merasa ANUGERAH BEST STUDENT.tp ape gune aku ade anugerah to...
bg aku same je...
org ttp pndg aku same je level ngan graduate lain...
xde istimewa pun.....

setaun lbh aku bekerja menyara keluarga ku dngn pendapatan yg x seberape to...
agaknye berkat aku murh ati x berkire ngan fmly kot
plg koman ujung bulan aku x berlapar lg wat mase skrg ni...
aku kdg2 rs kecewa sngt hidup ni
rase x adil bg usia sprti aku dah bekerja dan menggalas tggujwb keluarga..
aku nk jgak mcm org lain berseronok tnpa mslh...
ni x ari2 aku pikir mcmne nk cr sen lbh nk cr keje yg sesuai ngan diri aku nk ade kehidupan sndr...
smp kapan aku nk bergantung ngan org..

aku terase tmpat aku cr rezeki bkn disini..
aku rase ini bkn yg aku inginkan...
tp mgkin btul ckp kakak opiz aku yg aku x ckp berani untk berdikari..
kalaulah aku berani mst aku da lama tgglkan tmpt ini dan xkn tolak tawaran kerja yg lbh bgus drpd ape yg aku ade skrg...
tp bl aku pikir blk ade btulnye jgak kate dorg...

1) ADAKAH AKU X CKP MATANG?
2) ADAKAH AKU X CKP BERDIKARI?
3) ADAKAH AKU X MAMPU MGHADAPI CABARAN?
4) MUNGKIN ADE SESUATU YANG DISINI MEMBUATKAN AKU BERAT UNYK TNGGLKANNYE........

kalau aku rs aku x ckp matang
aku rs semua keputusan aku yg tentukan...aku yg bekerja siang dan mlm smpai aku rs aku terlampau memikirkan org yg aku syg berbanding diri aku...
aku rs aku da ckp berdikari ssh seng aku kat tmpat org aku x bnyk bergantung ngan makcik aku.mungkin time aku belajar aku bnyk bergantung ngan die tp itu dl...

kalau aku rs aku x ckp kuat untk hadapi cabaran
aku rs cabaran paling bsr bl aku mula2 msk kerja aku bljr dr kosong
lgsung xde basic untuk CIVIL $ STRUCTURE BUILDING..
aku asal belajar ARCHITECTURE...aku kene blajar dr bwh hngga lah aku menjadi dr aku skrg..itulah kerjaya aku skrg.tp aku ttp rasekan ito bkn yg aku inginkan...

aku selalu termenung dan berfikir ape yg aku inginkan dlm hidup..
kalau bercinta..skrg aku da ade cintaku sndr tp aku ttp jgak x gembira..
aku ttp rs kosong..
mgkin JOHOR bukan tmpat yg sesuai untk aku kot..
aku perlu kejar cita2 aku dan pergi jauh dr sini..
tp kemana nak aku pergi????
aku konfius keliru dngan diri aku...........
smpai skrg aku x dpt jwpnnye lg...
ini sbnrnye mslah uatama aku...
dr dl aku pikirkan smpailah skrg aku blm dpt jwpnnye...

0 comments:

Post a Comment